• Suomeksi
  • Svenska
  • In English
  • Po Rysski
  • Deutsch
  • Eesti keeles
- Tekstikoko + Tulosta
Etusivu / Asiointi / Sähköinen asiointi

Sähköinen asiointi

Sähköinen asiointi on vaihtoehto perinteisille asiointitavoille. Sähköisellä asioinnilla tarkoitetaan internetin tai sähköpostin välityksellä tapahtuvaa asiointia. Sähköisellä asioinnilla tarkoitetaan perinteistä asiointia täydentävää tai korvaavaa julkisten palveluiden tuottamista, jakelua, käyttöä ja niihin liittyvää vuorovaikutusta tietoverkkoja hyödyntämällä.

Kiuruveden sähköinen asiointi on vielä alkuvaiheessa: lainsäädäntö ja tekniikka mahdollistavat sähköisen asioinnin, mutta käytännön sovelluksia on otettu käyttöön vasta vähän. Sähköisten palveluiden etuna on niiden saatavuus: ne ovat kuntalaisten käytettävissä 24 tuntia viikon jokaisena päivänä. Samoin ne ovat paikasta riippumattomia. Kaupungin sähköisiä palveluja kehitetään aktiivisesti.

Kiuruveden kaupunki on ottanut 28.10.2013 käyttöön Oikeusministeriön tuottaman ja ylläpitämän kuntalaisaloite.fi -palvelun. Palvelu löytyy alla olevasta luettelosta. Palveluun pääsee suoraan myös etusivullamme olevan "Pikalinkit" kautta sekä kohdasta "Vaikuttaminen".
Kuntalaisaloite sivulla kohdasta: Tee kuntalaisaloite, löytyy ohjeet aloitteentekijälle.